I. Organizacja pracy Samorządu Uczniowskiego w nowym roku szkolnym.
1. Wybory samorządów klasowych.
2. Uruchomienie działalności Samorządu Uczniowskiego.
3. Opracowanie planu pracy z uwzględnieniem:
a.) wniosków z posiedzeń Rady Pedagogicznej
b.) Regulaminu SU
c.) statutu szkoły
d.) obowiązujących zarządzeń i ustaw MEN.
4. Ustalenie terminów zebrań SU i spotkań z dyrekcją szkoły.
5. Prowadzenie dokumentacji SU.
6.Przepływ informacji:
a.) komunikaty ustne
b. ) gazetka ścienna
II. Uczestnictwo w pracy szkoły. Kształtowanie odpowiedzialności za podejmowane zadania. Dbałość o mienie szkolne i bezpieczeństwo w szkole.
1. Działalność SU wg opracowanego planu pracy.
2. Uaktualnianie Regulaminu SU (w razie potrzeby).
3. Zapoznanie się z regulaminem:
a.) praw i obowiązków ucznnia
b.) zasady wewnątrzszkolnego oceniania.
4. Współpraca SU z:
a.) dyrekcją szkoły
b.) wychowawcami klas
c.) pracownikami obsługi
d.) innymi organizacjami, kołami działającymi w szkole.
5. Pełnienie dyżurów klasie.
6. Dbałość o ład i estetykę sal lekcyjnych, toalet i korytarzy.
7. Podejmowanie prac społecznych na rzecz klasy i szkoły.
8. Przestrzeganie zasad kulturalnego zachowania w salach lekcyjnych, na korytarzach, na terenie szkoły i poza nią.
III. Edukacja zdrowotna i ekologiczna.
1. Dbałość o higienę osobistą, estetykę ubioru, właściwy wypoczynek.
2. Walka z nałogami – alkohol, nikotyna, narkotyki.
3. Zapoznanie się z problemami ekologii naszego regionu.
4. Współpraca SU z organizacjami ekologicznymi działającymi na terenie gminy Podegrodzie:
-udział w akcji “Sprzątanie Świata”
- obchody “Dnia Ziemi”,
- Dzień Ochrony Środowiska.
5. Opieka nad otoczeniem szkoły. Dbanie o estetykę sal lekcyjnych i korytarzy (ukwiecanie).
IV. Historia i kultura regionu.
1. Poznanie:
- elementów dziejów kultury regionalnej
- tradycji
- obyczajów
- muzyki
- zabytków
V. Tworzenie ceremoniału szkolnego. Kultywowanie tradycji.
1. Pasowanie na ucznia – uroczyste ślubowanie uczniów klas I.
2. Uroczyste ślubowanie absolwentów - uczniowie kl. VI.
3. Wybory samorządów klasowych.
4. Wybory Rady Samorządu Uczniowskiego.
5. Przydział czynności dla SU, Rady i poszczególnych sekcji.
6. Organizacja obchodów Święta Patrona Szkoły.
7. Udział w uroczystościach obchodów rocznic, świąt państwowych i lokalnych:
- odzyskanie Niepodległości przez Polskę,
- Dzień Flagi Rzeczpospolitej Polskiej,
- uchwalenie Konstytucji 3 Maja,
- Sejmik uczniowski.
8. Obchody Dnia Edukacji Narodowej.
9. Pamięć o seniorach – byłych pracownikach szkoły.
10. Uczenie szacunku dla symboli narodowych, państwowych i regionalnych.
VI. Integracja społeczności szkolnej. Kształtowanie postawy społecznej, koleżeńskiej, opiekuńczej. Wyzwalanie inicjatyw i pomysłowości uczniów.
1. Działalność rozrywkowa:
a.) imprezy klasowe (wg planów wychowawców klas i samorządów klasowych.):
b.) imprezy ogólnoszkolne:
- dyskoteki
- Dzień Edukacji Narodowej
- zabawa andrzejkowa
- Mikołajki szkolne
- Wigilia szkolna i dla seniorów
- zabawa noworoczna
- Dzień Dziadka i Babci
- Walentynki
- Dzień Kobiet
- Dzień Wiosny
- Dzień Europejski
- Dzień Rodziny
- Dzień Dziecka.
2. Działalność artystyczna:
a.) zorganizowanie konkursów plastycznych i wystawka prac ( Święta Bożego
Narodzenia, Wielkanocne)
b.) konkursy wewnątrz i międzyszkolne.
3. Działalność sportowo – turystyczna:
a.) szkolne rozgrywki sportowe
b.) Dzień Sportu Szkolnego
c.) wycieczki autokarowe.
4. Akcje charytatywne:
a.) “Góra Grosza”
b.) Sursum Corda
c.) Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy
d.) Fundacja Osób Niewidomych i Niepełnosprawnych „ Pomóż i Ty” z Gdyni.
5. Zbiorowe wyjścia na imprezy kulturalno - oświatowe (po uzgodnieniu z wychowawcami klas) projekcje filmów, spektakle, kino.
6. Pomoc w nauce uczniom najsłabszym i zagrożonym.
7. Działalność komercyjna sklepiku.
VII. Wdrażanie do zdrowej i twórczej rywalizacji.
1. Opracowanie regulaminu współzawodnictwa międzyklasowego.
2. Organizacja w/w współzawodnictwa.
3. Konkurs na najładniejszą klasę.
4. Współzawodnictwo w nauce.
5. Podsumowanie osiągnięć dydaktyczno-wychowawczych za I i II okres.